Архив

Audi стартира производството на Q8 e-tron

Обхватът на Q8 e-tron се увеличи значително: електрическият SUV достига до 582 WLTP километра пробег, SUV купето, наречено Sportback, повече от 600 километра.

audi-mediacenter.com

Audi започна производството на Q8 e-tron в завода в Брюксел. Представеният през ноември електрически SUV еaudi-q8-e-tron-produktion-production-min ревизираното и преименувано ново издание на Audi e-tron, от което са доставени около 160 000 бройки от 2018 г. насам. Но Q8 e-tron няма да остане единственото електрическо Audi от Брюксел.

По отношение на Q8 e-tron: с концепцията за задвижване, оптимизирана в хода на фейслифта през ноември, подобрената аеродинамика и модернизирана батерия (повече енергийно съдържание, по-висока мощност на зареждане), обхватът на Q8 e-tron се увеличи значително: електрическият SUV достига до 582 WLTP километра пробег, SUV купето, наречено Sportback, повече от 600 километра.

Базовият модел е Q8 e-tron 50 e-tron quattro, който се предлага от 74 400 евро. Вариантът Q8 e-tron 55 e-tron quattro струва поне 85 300 евро. Цените за издънката на Sportback са с 2250 евро по-високи във всеки случай.

Това също означава, че базовият модел на Q8 e-tron е с 5300 евро по-скъп от предишния e-tron 50 quattro. Това обаче веднага се поставя в перспектива, тъй като дори базовият модел вече има по-голяма използваема батерия от модела с най-голям обхват до момента.

Според Audi, e-tron quattro, произвеждан в Брюксел от 2018 г., вече е „първото в света сертифицирано CO2 неутрално широкомащабно производство в премиум сегмента“. Обектът се захранва със зелено електричество от 2012 г., като фотоволтаичната система от 107 000 квадратни метра генерира около 9 000 МВтч електроенергия годишно. Освен това електрическите задвижвания, построени в Гьор, Унгария, вече няма да се транспортират с камиони, а по железопътен транспорт на 1300 километра до Брюксел от май 2022 г., което се очаква да спести 2600 тона CO2 годишно.

„Брюксел свърши ценна пионерска работа. Ние се учим от опита си, когато сме доставили около 160 000 автомобила по целия свят“, казва членът на борда на директорите на Audi за производството Герд Уокър. „Като следваща стъпка ще използваме този опит, за да увеличим производството на батерии в Инголщат.“

Audi също така потвърди слуховете, че Q4 e-tron също ще се произвежда в Брюксел в бъдеще, като се започне от втората половина на 2023 г. Не е ясно от съобщението дали Брюксел тогава ще служи като второ производствено съоръжение за Q4 e -tron след завода MEB на Volkswagen в Цвикау, който работи почти с капацитет, или дали производството на модела може да бъде преместено изцяло в Белгия.